Un projecte innovador per a l’aprenentatge dels estudiants.

Després d’una parella d’anys utilitzant un logo en concret, que actualment ja s’ha quedat força antic; els alumnes de segon del cicle del grau superior de màrqueting han elaborat una sèrie de propostes per tal de renovar la identitat visual del departament de màrqueting, des de la seva pàgina web fins a les xarxes socials com per exemple Instagram, youtube, etc.

Projecte:

El professorat de l’IES Historiador Chabàs, han proposat un projecte que té com a objectiu que els alumnes, tant de primer, com de segon any del superior de màrqueting, agafen el control de la identitat visual del centre, és a dir, que en conjunt i amb feines a signades per a cadascun porten avant: la pàgina web del departament de màrqueting, les xarxes socials, el blog, etc. Simulant una empresa reial, per tal que aquests obtinguen certa experiència en el món del màrqueting digital. 

El primer pas d’aquest projecte ha segut realitzar, per grups de dues o tres persones, propostes de logos per a la nova imatge del departament. Els estudiants, de segon any en aquest cas realitzaren una sèrie de presentacions explicada tant el logo que han dissenyat com tots els aspectes d’aquest que han prèviament estudiat i aplicat. Aquests treballs han estat presentats als alumnes de primer i els professors per tal d’aplegar a un punt en comú entre tots per mitjà de la votació, i escollir la millor proposta que, en un principi, representarà al cicle s’espera que molts anys més. 

Logo escollit:

La proposta guanyadora a la fi l’han realitzat les estudiants Cristina i Karina. Aquest logo, que està situat més amunt en la fulla, ha estat dissenyat amb la idea d’utilitzar una mica de l’essència de l’antic logo però amb una imatge un mica més actualitzada. Des de la seva visió i coneixement han optat per utilitzar els colors: grisa foscor, que aporta solidesa i equilibri; el verd llimó, que transmet joventut, frescor i esperança; el blau violat, que representa la marca amb serietat i professionalisme i per últim la llegenda, que aporta una sensació de serietat i sofisticació. També han estat utilitzades dues tipografies representatives: Anton, una tipografia tradicional dissenyada per a cridar l’atenció de l’audiència amb la seva forma robusta i geomètrica i Open sans, una tipografia sense sèrie que comunica modernitat, minimalisme i naturalitat en la nostra marca.

 

Per últim, concloem aquest text afegint que les gràcies a aquest projecte, que tots els estudiants estan molt emocionats i motivats per tal d’acomplir una activitat tan interactiva, pràctica e innovadora que els permet, no sols experimentar de manera més personal la feina a fer en l’interior d’una empresa real adaptant el contingut a les necessitats publicitàries del centre, sinó que també els dona la capacitat de transmetre a través de la web i les xarxes socials la passió que aquests tenen pel màrqueting a més que també els ajuda connectar e interactuar amb altres professionals i estudiants que puguen estar interessats en aquest sector, buscant inspirar, aprendre i créixer tots junts dins d’aquesta comunitat.