Els joves no són gosseruts, sols han de trobar una bona motivació. 

 Hi ha un empresari capaç de trobar una forma de ficar en acció el coneixement de les activitats empresarials «La Nova forma D’aprendre»  amb ajuda d’un simulador pràctic.  

El passat dijous 19 d’octubre, acudeix a l’institut de Dénia IES Historiador Chabàs, l’empresari Marcos Moltó González. Una persona especialitzada en Serious games, speaker, potent i desenvolupador del talent dins les campanyes.  

Eixe dia, l’empresari es va presentar com un exitós home que, amb tots els seus esforços ha aconseguit aplegar al punt més alt de la seva carrera. Donant a conèixer a l’alumnat una nova alternativa que resulta cridanera i atractiva, amb l’objectiu que aquests puguin posar en pràctica activitats empresarials necessàries per a crear i mantindré una empresa.  

Marcos es va centrar en el que sabia que li anava bé i ho va aplicar per a que  els joves tingueren una altra alternativa d’aprendre entretingudament i directament. Ademés ell va fer ús d’un simulador pràctic, que a la vista dels estudiants un joc com un altre. També va ser tan bon l’impacte el que va tindre, que aquests demanaven una segona partida.  

alumnos-sesión-marcos-molto-emprendimiento

L’activitat es basava en la creació des de zero d’una empresa. La classe se separà màxim en grups de quatre o cinc integrants. Cada un d’ells comptaven amb la mateixa quantitat de diners. El joc es dividia en mesos i cada vegada que un passarà, els jugadors s’enfrontarien a nous despeses.

Es va dividir en 3 mesos:

El primer mes, haurien de saber manejar el seu capital. Despeses vistes a posar en pràctica com per exemple: adquirint el departament immobiliari, desenrotllant la creació de la web, la quantitat de treballadors dels quals disposaren i les hores en total treballada pels empleats.  

El segon mes inicia el control dels socis i ingressos. S’ha de prendre la decisió de quina de les diverses opcions d’inversors els convindrà més per a les seves empreses. Per això La resta dels mesos es començaran a veure els resultats, tant com els primers ingressos obtinguts fins a les pèrdues.

Les empreses tenen com a objectiu, no quedar en nombres negatius, amb l’ajuda d’uns indicadors de pèrdua o benefici a llarg termini en forma de semàfors, que indicaven mitjançant els seus colors, l’estat econòmic futur de l’empresa, passant al següent nivell, és a dir, al pròxim mes amb els suficients fons monetaris per cobrir les despeses que apareguin.

Finalment, s’acabarà l’activitat demanant a conèixer els resultats de cada equip. L’empresa que més valor obtingui per les seves accions, serà la guanyadora.  

En aquest taller s’ha pogut comprovar que el sentiment de rivalitat que experimenten jugant, motiva als estudiants a voler superar-se.

DECLARACIONS 

Algunes de les declaracions que hem obtingut dels alumnes que han participat, són afirmacions, que la satisfacció que residien en sentir-se millor que al company de la costa els donaven el motiu exacte per aplegar al final de la partida amb la màxima puntuació.  

El que pareixia un taller avorrit, vist com una ocasió per a pedres classe, es va transformar en una alternativa de treball molt més eficient.

Ha aconseguit desenrotllar la imaginació dels joves de millor manera que de les opcions tradicionals, utilitzades diàriament en l’educació. És moment de saber que per poder treballar amb les ments modernes em de recorri a mètodes moderns.