Entrevista a Mercedes
Mercedes és professora de Física i Química en l’IES Chabàs. Aquesta professora treballa al nostre centre des de fa ja 20 anys i, a continuació, en aquesta entrevista podrem saber què és el que ella pensa respecte als canvis que ella ha viscut tot aquest temps en l’educació i, especialment, com afecta la tecnologia als alumnes i a la docència.
Bona vesprada Mercedes, per què vas decidir dedicar-te a ser docent en l'àmbit escolar?
Ui! La veritat és que va ser un poc de casualitat, perquè jo en principi vaig estudiar química. Jo volia dedicar-me a treballar en un laboratori, però la veritat quan vaig acabar no sabia anglés i em vaig posar a estudiar anglés i fent el d’anglés em va eixir una substitució a un institut i ja una vegada vaig entrar m’ho vaig deixar.
Quants anys tens d’experiència? I en el centre?
D’experiència jo he fet ja 30 anys, ja fa 30 anys que estic donant classe. I ací al centre en el Chabàs estic des del 2004, aquest estiu faré 20 anys.
Per què vas decidir ser professora de Física i Química?
Home, física i química perquè jo vaig estudiar químiques. Aleshores clar la nostra especialitat física i química. I també a la carrera meua, prou matèries eren de física aleshores, l’assignatura que dominava jo era la física i la química.
Quina prefereixes de les dues?
Doncs no sabria dir-te per què jo soc química, a mi sempre m’ha apassionat això del laboratori, les reaccions i tot, però com he estat ací al centre del Chabàs no m‘he dedicat a això exclusivament. Han sigut molts anys sent professora de batxiller de física i la física m’agrada, és més elegant, més no sé com dir… És més matemàtica, més exacta, m’agrada la física molt també. s.
Què o qui t'inspira hui dia per a impartir les teues classes?
Mmm, no sé. Jo pense que inspirar-me, motivar-me… El que més m’agrada de l’ensenyança és veure a l’alumnat com va madurant i sobretot, quant els veig ja anys després que són majors i me’ls trobe per ací i que se’n recorden de tu, això fa que al llarg dels anys sentes una satisfacció i per això cada vegada m’agrada més la meua professió, per poder deixar un poquet d’impremta en eixos alumnes que he anat tenint.
Si tingueres la possibilitat de dedicar-te a alguna altra professió, quina seria?
Ara hui en dia, ja després de mitja vida, no sé si sabria fer alguna cosa més. Hui en dia que ha canviat tot, la tecnologia, no sé no sabria dir-te. M’agrada perquè ha canviat molt, però no tinc ni idea. Fotografia, art, tot això perquè és més pràctic, però no sé si sabria jo ara posar-me.
Què opines sobre la tecnologia que tenim hui dia a les escoles o instituts?
Jo pense que és un avantatge grandíssim respecte a quan jo estudiava perquè ara tenim moltes més possibilitats d’accés a tota la informació, a l’hora de fer treballs és tot més fàcil, més còmode, podeu treballar en grup a distància.
Utilitzes alguna tecnologia d’ajuda per a les teues classes?
Si, jo solc utilitzar Aules, per a estar connectada amb els alumnes, els penge coses. També per correu ens comuniquem prou. M’agrada molt posar-los vídeos i coses a la pantalla digital. Jo no ho domine molt, però el poquet que ho domine, sí que m’agrada utilitzar la tecnologia.
Com a professora, penses que la música pot ajudar a treballar bé a classe?
Doncs, depén del tipus de música, però si poses una música així de fons que agrade pense que en determinats moments que un fa el seu treball, sí que pot ajudar a estar més relaxat i més concentrat.
Quins temes et criden més l'atenció de l'assignatura que imparteixes? Alguna cosa que hàgem de saber i vulgues compartir amb nosaltres?
Jo pense que el més important i, sobretot per als més xicotets de l’ESO, és el mètode científic en la ciència. Saber que la ciència ho qüestiona tot, que no ens hem de creure res, que ho hem de comprovar tot. Jo pense que eixe pensament crític de la ciència hem de transmetre-ho als nostres joves i que ells siguen capaços de qüestionar tot i no creure’s allò que els diguen de primeres.
Penses que hui dia les classes són més fàcils que antigament?
El nivell és més baixet, exigim menys, aprovem a més alumnes. Sí, ha anat baixant i sobretot a partir de la pandèmia encara s’ha notat més és dir, des del 2020 cap ací ha baixat prou el nivell. (Estudi Pisa)
Respecte a la pregunta anterior, creus que els alumnes eixien de l'institut més preparats abans que ara?
Abans eixien més preparats, i de fet jo he llegit algun article, que en la universitat arriben molts alumnes i tenen moltes dificultats els primers anys.
Sobre el Grau Superior de Màrqueting i Publicitat, creus honestament que els alumnes fem un bon treball?
Pense que sí, ara que vinc a les vesprades i veig als professors com preparen les activitats, tot el que feu… A més pense que és un cicle superinteressant i que trobe que té eixides laborals i, naturalment, és un dels cicles que es quedarà al Chabàs i que serà bo per al nostre centre.
More entrevistas
Entrevista a Niko Alumno De FP Dual
Niko es un estudiante del instituto Historiador Chabás del segundo año del Ciclo superior de Marketing y Publicidad y le realizamos una pequeña entrevista dentro de nuestro proyecto marquetingchabas para que nos contara su experiencia en la FP Dual en la empresa...
Entrevista Pere FP Dual
Pere Picornell, es un alumno que cursa el ciclo superior de marketing y publicidad en el IES Chabás y lleva desde el año pasado realizando la FP Dual en la empresa de Alondra. Alondra es una empresa especializada en muebles infantiles para habitación de bebés que...
Entrevista al professor Miquel
Per què va decidir dedicar-se a ser docent en l’àmbit escolar?
Bàsicament, jo vaig decidir dedicar-me a la docència perquè vaig veure que era una opció per a treballar amb xavals, vaig veure que era una opció per a fer-nos millors persones, i perquè m’agrada estudiar història, i per tant una bona via per a aconseguir els meus objectius.